Użytkowe volkswageny – cała prawda

Pierwsza generacja transportera jest już bez wątpienia autem kolekcjonerskim. No a pierwsze volkswageny typu LT też są zabytkami. Lecz transportery czwartej i piątej generacji i kolejne są obecnie wołami roboczymi, które dość często eksploatuje się w wielu krajach. Do aut z tych generacji można kupić też wiele zamienników takich jak klamki, lusterka, fotele i inne elementy które dość często ulegają uszkodzeniu podczas takiej przeciętnej eksploatacji. Pierwsze generacje transportera miały silnik z tyłu i była to jednostka napędowa znana z garbusa, czyli z jednego z najpopularniejszych aut świata. No a czwarta generacja to silnik z przodu i to znacznie większy od tych znanych z pierwszej generacji. To także inne wymiary przestrzeni ładunkowej, która może zostać zaadaptowana do przewozu dziewięciu lub nawet dwunastu osób. Precyzja działania skrzyni biegów też jest znacznie wyższa w porównaniu do pierwszej, drugiej i trzeciej generacji transportera. Chodzi tu głównie o to, że drążek zmiany biegów znajduje się znacznie bliżej skrzyni biegów. Jednym słowem jest znacznie mniej elementów pośrednich łączących go ze skrzynią biegów i dlatego jest znacznie bardziej precyzyjny. Kluczowe znaczenie ma też i to że volkswageny transportery czwartej i piątej generacji były produkowane w setkach tysięcy, jeśli nie w milionach sztuk. Dlatego te i nowsze generacje są eksploatowane przez różnego rodzaju firmy, policję, straż pożarną i inne podmioty. Samochody te można też zabudować w praktycznie dowolny sposób by spełniały rozmaite funkcje. Mogą nawet być małymi busami dla osób niepełnosprawnych. No a w przypadku volkswagena LT są to nieco większa autobusy które mogą przewozić ponad dwadzieścia osób. Te volkswageny mogą też mieć podwójne kabiny, czyli kabiny z dwoma rzędami siedzeń i z tyłu mieć pakę taką samą jak auta dostawcze, użytkowe typu pickup. Dlatego długie volkswageny transportery i LTki są dość często eksploatowane przez firmy budowlane i firmy świadczące usługi pokrewne. Te popularne auta robocze mogą też ciągnąć przyczepy o nieco większej masie niż w przypadku przeciętnego samochodu osobowego. Znaczenie ma też i to, że w przypadku samochodów volkswagen użytkowe czwartej, piątej lub nowszej generacji. Nie zawsze jest wymagane prawo jazdy wyższej kategorii do jazdy z przyczepą. No ale nie tylko dzięki temu plusowi te wszechstronne małe busy zyskują na tle innych tego typu aut. Są i były najczęściej kupowanymi małymi busami i to się nie zmienia, bo nadal oferują znacznie więcej niż konkurencja i są też łatwe w naprawie.

Zapoznaj się z treścią innego artykułu zbliżonego tematycznie:

Leasing u dealera samochodów